mydramalist.info

gureumi geurin dalbit

Official discussion of gureumi geurin dalbit

Synopsis
Hong Ra On has to conceal the fact that she's a girl. To make a living, she uses a fake identity and offers service to those who need a helping hand in their romance. Due to a misunderstanding, one instance leads to her disastrous meeting with a young man, who turns out to be Lee Yeong, the crown prince.

Warning
This page may contain spoilers.
arfeiniel 03 Oct, 2016
Ra On is not spunky or fun anymore. She always cries and has to be rescued by someone. She can't compare to Yoon Hee (SKKS). This drama consists of bunch of super cute moments (courtesy of Bogummy) and silly or annoying subplots that drag on and on. I know the ratings say otherwise, but the latest episodes weren't so great. Is it just me that feels that way?
ilate 05 Oct, 2016
Am I the only one getting really bored with this drama? I keep on watching it only because of my lovely Jinyoung who btw is doing a really good job here (unlike in 'Warm & Cozy').
alex3 05 Oct, 2016
Yeah I also think this drama is getting quite boring. It was fun, goofy and cute at the beggining, but now its just .. Ra On's crying, most of the episodes about palace schemes that aren't even that good T_T oh well, i will watch till the end because Bo Geum is doing a really amazing job in his role (how could i not love him?). Not sure if the cuteness itself is enough to keep the drama going ~
tamayatz 06 Oct, 2016
After the 10th ep this has dragged a lot. I'm getting so bored.
jihye 08 Oct, 2016
Apesar de gostar da história tenho sérios problemas com a idade da prota, não consigo evitar. Mas em questão de atuação e desenvolvimento não tenho o que reclamar, mesmo não gostando de Sageuk
limenora 09 Oct, 2016
Weird, for me it's not boring at all. I enjoy it more and more as time goes by.
Somehow this drama manages to surprise me from time to time. I've seen tons of dramas, so I knew in the beginning what to expect, and usually I'm pretty good with predictions, but this drama has some twists, and it surprises me every time. Love it!
limenora 09 Oct, 2016
Ah, I love the Princess' character...
Princess Myeong On and Jeong Deok Ho's love line is super funny. When he wanted to kiss her...XD
missiealice 16 Oct, 2016
Tava muito bom até o capítulo 10. Depois disso ficou beeeem arrastado e sempre tentam segurar o nosso interesse só na última cena e pans. Tinha tudo pra ser legal, mas insistem em certos "dramalhões" clichês de doramas, onde emitem um sofrimento super forçado e que só enrola tudo. Personagens fortes (secundárias) ficam apagadas, mas quando surgem até roubam a cena e viram ápice do capítulo, de tão sem sal que se tornam os protagonistas. Acho isso uma das piores coisas que se podem acontecer em qualquer trama.

Por exemplo, cheguei a visualizar o quanto seria bem mais interessante uma trama onde a prota não fica com o mocinho príncipe, mas, ao se afastar dele (um primeiro amor), ela acaba se unindo aos "rebeldes". E então, uns sete anos depois, ela já é uma guerreira bem mais forte (e não toda chorona como tá agora), que luta ao lado dos guerrilheiros em prol de uma nação melhor para o povo. E wow, teria toda uma problemática em cima do rei (antes príncipe) gostando dela e tal, mas a mocinha já estaria se apaixonando por um de seus companheiros justiceiros, ou melhor, o todo poderoso (e muito sexy) Byung Yun, que viveria num dilema por ter traído a confiança do príncipe e ainda se apaixonado pela garota que o dito cujo gosta.
Obrigada a quem leu até aqui. Não há previsões de que essa fanfic seja escrita kkkkkkkkkkkkk
mas já quero /apanha
loading...
Loading...