mydramalist.info

gureumi geurin dalbit

Official discussion of gureumi geurin dalbit

Synopsis
Hong Ra On has to conceal the fact that she's a girl. To make a living, she uses a fake identity and offers service to those who need a helping hand in their romance. Due to a misunderstanding, one instance leads to her disastrous meeting with a young man, who turns out to be Lee Yeong, the crown prince.

Warning
This page may contain spoilers.
anyzs 16 Oct, 2016
@missiealice meu deus, APOIO DEMAISSS a kbs pegar essa sua historia e transformar numa continuação ASJHAUIEHCKJDHHWIUHCKCNAKJ
missiealice 16 Oct, 2016
@anyzs UAHSHASHAUSHUASHU SOCORRO! Seria meu sonho!

Por que a história sempre tem q ser da mocinha pobre com um príncipe/nobre, ou o mocinho herói do povo e uma mocinha nobre (tipo Iljimae). Por que diabos não fazem um romance onde tanto a mocinha quanto o mocinho são da classe desfavorecida num período épico? O máximo que vi perto de algo como isso foi Gaksital (meu preferido até o momento).
poice 18 Oct, 2016
I'm sorry but this one is such a waste of time....
ilate 19 Oct, 2016
It became very boring midway, and went downhill with every episode. I'm very disappointed with the drama, and I continued to watch it just because of Jinyoung. What a waste of a good potential :(
limenora 23 Oct, 2016
My favortie drama of the year, and definitely in my top 5 of my all time favorite dramas.
The OST is amazing, the characters were well portraied. I think the story wasn't cliche, it surprised me a lot!
I loved the main characters, they were loveable and strong.
Masterpiece for me! I'm sad it's over. :(
eunhye 05 Nov, 2016
Great at the beggining, lame at the end. After the ep 8 it turned into some mediocre melodrama. Ugh. I'd better prefer the gender intrigue till the end. At least it was funny and cute
akanekensei 05 Nov, 2016
I started to watch it because a drama with eunuchs in the spotlight is not something I've seen before. Eunuchs don't usually get character development.
It loses its novelty right around the time the romance starts.
sial 16 Nov, 2016
Eu gostei muito desse drama.
Mas tenho que concordar com os comentários anteriores sobre o drama ter diminuído um pouco o ritmo depois do ep 10, e como isso pode ter prejudicado um pouco a história.
E sim, eu não gostei muito do final do príncipe e da Ra On, sim foi lindo eles terem terminado juntos, mas foi só isso??
Ele como rei e ela dona de uma livraria?? Eles nao se casaram??
Achei esse final um pouco vago demais.
Fora que os pais dela (principalmente a mãe) nao se sabe exatamente que fim tiveram, pois só a Ra On foi perdoada pelo rei...

Mas apesar de tudo isso, ainda ê um drama que eu recomendo, pela boa história e principalmente pelas ótimas atuações.
loading...
Loading...