mydramalist.info

hwarang

Official discussion of hwarang

Synopsis
The drama takes place 1500 years ago, during the Sin Ra Kingdom and focuses on young people who are part of the 'Hwarang'.

Warning
This page may contain spoilers.
missiealice 14 Feb, 2017
Finalmente assistindo, pero arrastando muito também. To no cap 10.
Impressionante como enrolam demais em certas partes. A Ah Ro não faz muito meu tipo de mocinha, e o U Rang tb não é um mocinho que consegui simpatizar mto. Sabe, aquele casal que se arrasta nos episódios? Que complica tudo, que dramatiza demais. Na verdade nem química rolou, tentam vender um casal que não me dá a menor vontade de comprar. Não rolou kkkkkkkk.
Falando em marketing, quem quiser ler alguma história sobre irmãos não de sangue que se apaixonam, pesquisem por "Run for A Dream" no Social Spirit. É uma fic hétero (ou fic dorama, como chamo) que escrevo, e tem o V como prota. /fim de marketing kkkkkkkk
Mas enfim, voltando a Hwarang, nem preciso falar que o Maek Jong me encantou bem mais kkkkkkk Ele é desinibido, atiradão sem perder a pose fina, cara de pau e ainda um rei.. kkkkkkkk poxa, não me lembro de ter visto um personagem como ele em outros doramas épicos. Ele realmente cativa, tem muito carisma. Outra coisa que penso é que o plot dele como um rei oculto, um rei sem rosto, tá bem mais interessante como plot principal do que o plot do falso irmão. Sério. Eu imagino o foco principal no rei oculto e consigo pensar num dorama muito mais interessante. Mas ok, não sou eu que decido as coisas né kkkkkkkkkk.
Shippando super errado, claro. O casal secundário é mais legal que o principal, por sinal o Ban Ryu é um personagem super interessante e que cativa fácil tb. Ah, o Minho está ótimo, adorei ele! O Yeol Wol tb gente, segunda melhor pessoa kkkkkkkkkkk (pq a primeira é o Maek Jong, q oferece dinheiro p gente parar de chorar kkkkkkkkkkk).
No fim, o prota falso irmão acaba sendo o mais apagado e zzzZZZzz. Isso é uma grande pena mesmo. Gosto do ator, mas esse papel não me conquistou. Gostei até, mas nada especial.
Vou vendo um epi por dia pq apesar desses pesares a história é divertida e interessante em outras partes.
stehcamine 17 Feb, 2017
Nunca nessa vida que serei team MaekJong. Ele é lindo, é. Só que se acha, é mimado, acha que a Ahro é obrigada a gostar dele, e é um covarde, fracote. Quanta gente já não morreu por ele? Pelamor.
Fico com o Gaesae e não troco!
warmlia 21 Feb, 2017
The main couple was really boring.
I enjoyed much more Ban Ryu and Soo Yeon <3
stehcamine 21 Feb, 2017
Sei que tem gente falando que é ruim. Só que amei o dorama, ele me fez feliz enquanto esteve em exibiçao. O bromance é tão ♥. E eu gostava do couple principal. Chorei, sofri e amei. Obrigada, Hwarang!
SeoJuni, quero te ver logo! <3
ilate 22 Feb, 2017
I have very mixed feelings about this drama. On one hand, I did enjoyed it till the end, but on the other hand, I really had to work hard to ignore a lot of flaws the drama had.

I'm very disappointed with Park Seo Jun, whose previous roles I adored. He always showed great acting skills and amazing chemistry with his fellow actresses and actors. But I didn't see any of that in this drama. At one point, I started to feel he wasn't really into the role himself. Seon Woo Rang's chemistry with A Ro was horrible, just non-existent. But then we had Hyungsik who was amazing in his role of the king, so I think it's safe to say I finished this drama only because of him.

Also the pace of the drama was something to complain about. It was so slow in the beginning, but then, it seemed like they tried to squeeze the whole plot in the two last episodes.

I'd also wish for more attention being given to the Ban Ryu- Su Yeon relationship. It had a great potential if only given a lot more consideration.

What I really like about this drama though, were the soundtrack and costumes - probably one of the best I have seen in a sageuk. Also, what I will definitely remember about this drama is that it had its few breathtaking, buttcheeks-squeezing moments :D
warmlia 22 Feb, 2017
@ilate I agree with you. Seo Jun didn't seem to be into the drama as much as Hyungsik. Go A Ra annoyed me a lot too. Her expressions and manneirisms GRRRRRRRR!
I wish they worked Ban Ryu and Soo Yeon's romance better. They were so cute!

I really enjoyed Minho and Taehyung's performance here, to be honest. Very proud of my boys HAHAHA!

The plot of the faceless king could be so much better. They rushed everything in the last two episodes. It could be a great history. Hyungsik was so beautiful with those costumes <3
calm 22 Feb, 2017
this drama had a great potential, but I expected a lot more political stuff from the last 2 episodes. everything was resolved too easily, it seemed a bit rushed.
miyuuu 23 Feb, 2017
The only reason to watch this drama is Park Hyung Sik.
loading...
Loading...