mydramalist.info

sseulsseulhago chanranhasin: dokkaebi

Official discussion of sseulsseulhago chanranhasin: dokkaebi

Synopsis
A girl named Ji Eun Tak brings together a goblin who is in search of his bride and a grimreaper who cannot remember his past. The more they try to stay away from each other, the closer they draw.

Warning
This page may contain spoilers.
kirtil 23 Jan, 2017
@stellybish @ryuun
I had great fun watching and satisfied if you consider enjoyment levels but I am not satisfied with the ending at all.

IMO it's just weak writing.
Instead of thinking a plausible story that spans 3 episodes (from death of goblin in ep 13) and end up with everyone happy and together, instead of giving goblin an end he's been yearning for 900odd years according to the story itself, let's just keep him immortal so we can just time skip as much as we want and show the ending we want but don't want to think how to achieve.

I do not know if you know or not but even long distance relationships come with great hardships and stress. It is not like how they show in the dramas at all. And thinking about goblin, sitting there, alone, waiting for a single person without knowing when she will appear.. it breaks my heart.
it looks good on TV; "look just minutes past and she found him again" but in the reality of the drama something like 60 years past and he was alone in the last 30 years. all alone except Deok Hwa if he still lives (but we can not show him old because all shtick of this character was innocence personified and youthful energy and showing him old only breaks the illusion that no time has passed).

time skips and time resets are a cliche cop out for most lazy writers. They nearly never stand up to close inspection.
hyukjae 23 Jan, 2017
I had great fun watching and satisfied if you consider enjoyment levels but I am not satisfied with the ending at all. (2)
I can accept that ending, but I'm not happy with it at all, so I'm rating this 4*

@stehcamine acho que ela não tá sabendo fazer finais mais (?) porque eu AMEI DoTS, mas os últimos dois episódios foram uma decepção também aí dei nota 4 :/ cê não viu DoTS ainda né? agora AGD e Secret Garden eu amo tanto <33333
limenora 23 Jan, 2017
@stellybish
I wasn't really sad about that, considering the fact that they have 3 lifetimes left to spend together. That's more than anyone can ask for. It's going to be lonely for the time being, but eventually Eun Tak will always return.
And I believe that the Goblin is not "immortal" anymore, so when Eun Tak dies in her 4th life I believe the Goblin will follow her soon.

It's great that every one of us has a different interpretation of the story. :D
missiealice 24 Jan, 2017
To no episódio 5 e me arrastando pra ver. Isso está me lembrando Descendants of the Sun, que foi um bafafá total, e no fim eu não achei nada demais. Superestimado, e estou tendo a mesma impressão de Goblin. Posso estar enganada, ainda verei ao menos até o epi 10. Normalmente eu consigo fácil maratonar e assistir mais de 1 capítulo por noite, mas em Goblin eu enrolo pra assistir 1, faz mais de uma semana que comecei e to no 5.
Achei o plot em si fantástico, sério mesmo. Tem tudo pra ser aquela baita história épica. Mas ao invés de focarem um pouco nesse plot magnífico, tá um lenga lenga de romance que não convence (não sinto química).
Respeito o trabalho do Gong Yoo, mas colocar ele com o Dong Wook foi meio sacanagem, porque é nítido que o Dong Wook tem mais carisma e rouba a cena. Ele já é assim por si só, aí a personagem dele ainda ajuda nisso, pq ele ficou perfeito de anjo da morte (ou shinigami, como eu chamo). Sou biased no Dong Wook desde Scent of A Woman, e só não sou desde My Girl pq foi neste dorama que eu caí de amores pelo Junki kkkkk.
Voltando a Goblin, o couple principal em si é meio zzzZzz mesmo. Reconheço que são ótimos atores, mas algo ali não deu liga. E isso de tirar espada e não tirar espada, blabla... Com uma baita trama dahora que podiam investir, ficar numa repetição e enrolação. Desperdício. Mas enfim, voltarei aqui depois que eu tiver visto o cap 10 pra atualizar meu review.
stehcamine 24 Jan, 2017
@missiealice mas amiga, até o ep 10 foi bom! hahahahaha
missiealice 24 Jan, 2017
@stehcamine ish, ferrou então kkkkkkkkkkkkkkk
lelebs 24 Jan, 2017
@missiealice acho que ele começa a ficar bom lá pra metade do dorama, eles param de focar um pouco no romance principal e a história melhora
jeaudrey 24 Jan, 2017
the best of 2017!
I love everything about this drama. The actors, the script (it was one of the best), the chemistry between them, the main couple, the kisses (i love it) and the Ost! I was crazy about the song Round and Round hehhe.
A definitely must watch!
loading...
Loading...