mydramalist.info

sseulsseulhago chanranhasin: dokkaebi

Official discussion of sseulsseulhago chanranhasin: dokkaebi

Synopsis
A girl named Ji Eun Tak brings together a goblin who is in search of his bride and a grimreaper who cannot remember his past. The more they try to stay away from each other, the closer they draw.

Warning
This page may contain spoilers.
sweetsuga 26 Jan, 2017
@missiealice
é que sou muito chata com essse negócio de idade. Mas tenho que agradecer porque ao menos não puseram alguém com menos de 20. Você tocou num ponto importante. Eun Tak parece muito imatura. Atê a forma de falar demonstrava isso.
tamayatz 26 Jan, 2017
I loved this one enough that I will watch it again and I haven't thought about watching any drama twice in all these years watching them. I didn't quite like Descentants of the sun and when I noticed this one had the same writer and the director, I was worried I wouldn't like this either but it was amazing! Way better than Descentants. The OST was amazing and I loved the playful dialogue (which by the way was very similar in Descentants). I really think this one was the best drama of the year. It will be hard to top this at least for me.
jujuvieira 26 Jan, 2017
Eu gostei muito de Goblin, mas algumas coisas me incomodaram como a diferença de idade e a enrolação da história. Eu não sei se é porque os episódios eram muito longos ou não, mas as vezes eu tinha muita preguiça de ficar assistindo por causa da enrolação. Tirando isso eu achei a história bastante original e a ost foi maravilhosa, meu Senhor já baixei todas as músicas. Não acho que seja o melhor drama de 2017 mas também não acho que foi ruim.

Ceifador e Sunny melhor casal <3
superboink 26 Jan, 2017
Gotta love tvn dramas. So unique and oh so great actors. Now, this is drama! I'll definitely miss this show!
frannam 26 Jan, 2017
Eu amei absolutamente tudo: roteiro, elenco, OST, fotografia, edição. Mesmo já assistindo dramas há muitos anos, Goblin superou minhas expectativas e com certeza entrou para os meus favoritos, além de me confirmar o porquê Gong Yoo e Dong Wook estão há anos entre meus atores preferidos. Chorei e vibrei loucamente com ambos os casais, que para mim brilharam na história da mesma forma. Tenho que falar também que a OST foi divina, um trabalho primoroso na escolha das músicas. Goblin ainda é recheado de frases maravilhosas e traz lindas lições sobre escolhas, consequências e destino. Sentirei muita falta dessa história e seus personagens marcantes! ♥
missiealice 27 Jan, 2017
Quem tá falando "melhor drama de 2017" é bem apressadinho né? O ano mal começou, vamos com calma kkkkkkkkkkkkkkkk
Na verdade eu to esperando fortemente que venham doramas bem melhores pela frente.
/sorry not sorry
To sentindo que Goblin é um dorama q ou vc gosta muito, ou nem consegue assistir (vai arrastando no máximo).
julia100 28 Jan, 2017
My thoughts about this drama is that it has a very intresting interpretation about the afterlife and bring the audience a great view of how you should live your life to the fullest.
Trully it gave me the feeling to look at myself and see what I have done or have'nt done yet in life. Meybe this is one of the reasons I cried at the end of this drama when I have'nt cried from a drama for a very long time.
Thank you TVN for always airing such unique shows as this one.
Overall trully mesmerized drama.
Deserves any compliment about it.
sillysym 29 Jan, 2017
The ending was perfect. It made me forget about the things that didnt worked out in some episodes. Good acting good job.
loading...
Loading...